چطور از طریق ارسال تبلیغات در واتساپ مشتری جذب کنیم؟ 100%
می دانید که تبلیغات یک اقدام موقت نیست و باید به صورت پیوسته انجام شده و به موازات گسترش کسب و کار شما، بهینه سازی و تکرار یابد. با اینکه راهکارهای مختلفی برای تبلیغات وجود دارد؛ باید به این مسئله توجه داشته باشید که گران قیمت بودن یک روش، ارتباط چندانی با تاثیرگذاری بیشتر آن ندارد.
با وجود اینکه بازاریابی و جذب مشتری به طور کلی امری بسیار زمان بر و پرهزینه است؛ استفاده از واتساپ این امکان را برای کسب و کارها فراهم کرده که با هزینه ای بسیار پایین و منطقی، تبلیغات موثرتری داشته باشند و مشتریان بیشتری را به سوی خود جذب کنند.
یکی از اساسی ترین مسائلی که کسب و کارها با آن مواجه هستند، ماندگاری مشتری است. بدین معنا که بازاریاب ها با بهره گیری از روش های تبلیغاتی متنوع خود، موفق به جذب مشتریان جدید می شوند.
اما پس از مدتی ارتباط میان آنها قطع می شود. بنابرین برای اینکه بتوانید مشتریان خود را حفظ کنید، باید از راهکاری استفاده کنید تا با آنها به صورت مداوم تعامل داشته باشید. در چنین مواردی واتساپ، راه حلی کم هزینه و به شدت موثر برای جلوگیری از ریزش مشتریان است. طبق آمار به دست آمده، حدود 98 درصد مخاطبان واتساپی به محتوای آن توجه می کنند که نشان دهنده اهمیت بالا و کاربردی بودن این روش است.
اکنون شاید در ذهن شما این سوال شکل بگیرد که چگونه می توان با استفاده از واتساپ، مشتری ها را به طور مجدد جذب نمود؟ در ادامه به توضیح این موضوع خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید.
مزایای ارسال پیام تبلیغاتی با واتساپ چیست؟
دیگر نیازی به گفتن ندارد که امروزه همه افراد حداقل از یک تلفن همراه استفاده می کنند. حتی اگر همگی به فضای مجازی و شبکه های اجتماعی دسترسی نداشته باشند؛ می توانید با ارسال واتساپ آنها را از کالاها و یا خدمات خود آگاه کنید. به بیان دیگر، تعداد مشتری هایی که از طریق واتساپ به کسب و کار شما جذب می شوند؛ به طرز چشمگیری بیشتر از افرادی است که با بی هدفی در شبکه های اجتماعی شما را دنبال می کنند. یکی از دلایل برتری بازاریابی واتساپی نسبت به سایر روش های تبلیغاتی، این است که ارتباط شما با مشتری به طور مستقیم صورت می پذیرد. به عنوان مثال، ممکن است تبلیغاتی که در مجله ها و یا تلویزیون انجام می دهید؛ بازخورد چندانی نداشته باشد. زیرا شاید تمام مخاطبان شما به آن مجلات دسترسی نداشته یا هنگام پخش آگهی شما در حال تماشای تلویزیون نباشند. اما از آن جهت که افراد در طول روز بارها تلفن همراه خود را چک می کنند؛ پیام واتساپی شما به سادگی در برابر چشم آنها ظاهر می شود. به این ترتیب می توانید با روشی بسیار راحت تر و مقرون به صرفه، نظر مردم را به سوی کسب و کار خود جلب کنید. اگر بدانید مشتری های شما چه چیزهایی را دوست دارند، کارتان خیلی راحت تر می شود. شناسایی نقاط ضعف و قوت، به شما در مسیر پیشرفت و توسعه کسب و کارتان بسیار کمک خواهد کرد. واتساپ این امکان را فراهم آورده تا بتوانید با مخاطبان خود به صورت دو طرفه تعامل داشته باشید و از آنها بخواهید به مهم ترین پرسش ها در رابطه با کسب و کارتان پاسخ دهند.چگونه پیام تبلیغاتی بنویسیم؟
بازاریاب ها جهت اثربخشی تبلیغات خود، باید بتوانند متن های جذاب و قانع کننده ای را به تحریر درآورده و برای مشتریان خود ارسال کنند. در ادامه نکاتی را به شما گوشزد می کنیم که برای ایجاد یک پیام تبلیغاتی واتساپی جذاب به آنها نیاز خواهید داشت. 1. پیامتان را شخصی سازی نمائید. شخصی سازی پیام روشی قابل اطمینان برای برای تولید یک متن تبلیغاتی است. بازاریاب ها باید برای نوشتن پیام ها، ابتدا جمعیت شناسی مخاطبان خود را در نظر بگیرند. به عنوان مثال، کسب و کارها باید آگاه باشند که مشتریان آنها در چه رنج سنی به سر می برند یا چه جنسیت و شغلی دارند. همچنین بسیار مهم است که در تدوین پیامک ها، معیارهای مختلف بازاریابی نیز لحاظ شوند. به این ترتیب، یک کسب وکار قادر است با ارسال پیام واتساپی هدفمند، بیشترین جذب مشتری را از میان گیرندگان داشته باشد. 2. حرفه ای عمل کنید هنگامی که می خواهید با مشتریان خود از طریق واتساپ ارتباط بر قرار کنید؛ بهتر است استفاده از شکلک ها، اختصارات و زبان عامیانه را کنار بگذارید. پیشنهاد می کنیم برای تولید یک پیام تبلیغاتی حرفه ای و جذاب، نکات زیر را در متن خود لحاظ کنید.- پیام شما به هیچ وجه نباید خالی از احساس بوده و بهتر است در مخاطب ایجاد شور و هیجان کند.
- لحنی را به کار بگیرید که با سبک و هویت برند شما بیشترین سازگاری را داشته باشد.
- تنها در صورتی از شکلک در متن پیام خود استفاده کنید که ارزش معناداری به آن اضافه کند.
- در صورت لزوم تنها یک بار از علامت تعجب و سوال بهره بگیرید و از استفاده بیش از حد آن پرهیز کنید.