واتساپ کیف پول ارز دیجیتال Novi را آزمایش می‌‌کند [100% کاربردی]

عمومیدر

دیوید مارکوس، مدیر مالی “متا” (فیسبوک)، نظر صادقانه‌ی خود را درباره‌ی بازار ارزهای دیجیتال به‌ اشتراک گذاشت و همچنین اعلام کرد پلتفرم Novi آماده‌ی راه‌اندازی است.

کیف پول رمز ارز (ارز دیجیتال) واتساپ چیست؟

طبق گزارشی که توسط WABetaInfo، افشاگر اپلیکیشن واتساپ منتشر شده، توسعه‌دهندگان پیام رسان در حال آزمایش کیف پول ارز دیجیتال Novi هستند که با این وجود کاربران ایالات متحده می‌توانند به صورت مستقیم از طریق آن معاملات خود را ارسال یا دریافت کنند. در ادامه با جزئیات این موضوع با خبر خواهید شد.

در گذشته، فیسبوک به علاقه خود از ادغام کیف پول Novi در سایر اپلیکیشن‌ها و خدمات خود اشاره کرده بود، اما اکنون برای اولین بار شواهدی از تصمیم غول شبکه‌های اجتماعی به گوش می‌رسد. این شرکت آزمایش کوچک کیف پول Novi خود را آغاز کرده که به کاربران اجازه می‌دهد در یک استیبل کوین با نام «Pax Dollar» ارسال و دریافت‌های خود را انجام دهند. همچنین کاربران هنوز نمی‌توانند تا معاملات خود را با ارز دیجیتال فیسبوک انجام دهند.

 

کیف پول واتساپ

 

تصویر به اشتراک گذاشته شده در این گزارش نشان می‌دهد که کیف پول Novi در اپلیکیشن واتساپ به کاربران اجازه می‌دهد حساب بانکی خود را اضافه کنند یا کارتی را به آن متصل کنند، پول را به حساب بانکی خود بیرون بکشند و تراکنش‌ها و موجودی خود را مشاهده کنند.

در گزارش همچنین عنوان شده است که «استفاده از این سرویس امکان‌پذیر نیست» زیرا فقط برای آزمایش داخلی در دسترس قرار دارد. همچنین هنوز زمان دقیقی برای ارائه کیف پول فیسبوک در اپلیکیشن واتس‌اپ وجود ندارد. از طرفی دیگر باید اشاره کرد که به صورت دقیق نمی‌توان گفت که این ویژگی قرار است به اپلیکیشن پیام رسان محبوب اضافه شود.

موسس و مدیرعامل فیسبوک، مارک زاکربرگ روز گذشته در جریان رویداد Connect از تغییر نام «فیسبوک» به «Meta» (متا) خبر داد. فیسبوک نام Meta را با توجه به عبارت متاورس انتخاب کرده است که نشان‌دهنده دنیایی مجازی برای کار و بازی محسوب می‌شود.

در حال حاضر آمریکا یکی از بدترین زیرساخت‌های پرداختی در بین کشورهای توسعه‌یافته را دارد و روز‌به‌روز عقب‌تر می‌ماند؛ درحالی‌که چین با عزم و اراده حرکت می‌کند تا زیرساختی بسازد که در آن یوآن دیجیتال دلار آمریکا را به‌عنوان ارز ذخیره‌ی جهانی به چالش بکشد.

هشدار سناتورها در مورد راه اندازی والت Novi به فیسبوک در حالی صورت می‌گیرد که این کیف پول صبح امروز به صورت آزمایشی در ایالات متحده و گواتمالا راه اندازی شد و به کاربران این مناطق اجازه داده شد تا دلار پاکسوس (Paxos Dollars (USDP))) را فوراً و بدون هیچ هزینه‌ای خرید و فروش کنند. صرافی کوین بیس (Coinbase) خدمات حضانت رمز ارزی را به Novi ارائه می‌دهد و تمام بودجه مربوط به این برنامه را در اختیار خواهد داشت.

شایان ذکر است والت جدید نووی شامل خدمات مربوط به ارز دیجیتال خود فیسبوک (Diem) نمی‌شود و به نظر نمی‌رسد که این امر برای گروه سناتورهای اخطار دهنده به فیسبوک، یعنی برایان شاتز (Brian Schatz)، شرود براون (Sherrod Brown)، ریچارد بلومنتال (Richard Blumenthal) و تینا اسمیت (Tina Smith) خیلی مهم بوده و از شدت تهدیدشان کاسته باشد.

آن‌ها در مورد کیف پول Novi هشدار دادند که «نمی‌توان به فیسبوک برای مدیریت یک سیستم پرداخت یا ارز دیجیتالی اعتماد کرد، در حالی که این مجموعه در مدیریت ریسک و حفظ امنیت مشتریانش بی قابلیت است».

کنجکاوی فیسبوک در مورد راه اندازی کیف پول ارز دیجیتال و استیبل کوین با مشکلات زیادی همراه بوده است. مجموعه‌ای از جلسات کنگره در سال ۲۰۱۹ موجب توقف پروژه‌ی فیسبوک که در ابتدا لیبرا (Libra) نام داشت شد. سرانجام، تعدادی از شرکای اصلی از انجمن Libra خارج شدند و این پروژه نام خود را به Diem و کیف پول فیسبوک که کالیبرا (Calibra) نام داشت، نام خود را به Novi تغییر داد.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *