قطع شدن واتساپ به سود تلگرام شد! [70 میلیون کاربر جدید]

ترفند واتساپدر

قطع شدن واتساپ به کام پیامرسان تلگرام شد!

پاول دورف، موسس تلگرام اعلام کرد این سرویس پیام رسان در جریان قطعی روز دوشنبه واتساپ (فیسبوک) بیش از ۷۰ میلیون کاربر جدید جذب کرد.

پاول دورف در کانال تلگرام خود نوشت: نرخ رشد روزانه تلگرام از حد معمول فراتر رفت و ما در یک روز به بیش از ۷۰ میلیون پناهنده از پلتفرمهای دیگر خوشامد گفتیم.

دورف گفت: بعضی از کاربران در آمریکا ممکن است سرعت کندتری را تجربه کرده باشند زیرا میلیونها نفر همزمان برای عضویت در تلگرام هجوم آوردند اما این سرویس برای اکثر کاربران طبق معمول کار کرد.

قطع شدن واتساپ

به گزارش خبرگزاری رویترز در خبری اعلام کرده که یک هکر ۱۳ ساله چینی به نام سون جیسو باعث توقف خدمات فیسبوک، واتساپ و اینستاگرام شده است. اما فیس‌بوک حمله سایبری را رد کرده است.

اگرچه رویترز گفته یک هکر ۱۳ ساله چینی باعث اختلال سراسری واتساپ و اینستاگرام شده است اما نیویورک تایمز به تقل از مدیران فیس‌بوک حمله سایبری را رد کرده است. فیس‌بوک اعلام کرده که گزارش‌ها درباره اینکه اختلال‌ ایجاد شده در سرویس‌های فیس‌بوک به دلیل حملات سایبری رخ داده را تکذیب می‌کنیم.

گفتنی است برنامه‌های واتساپ، اینستاگرام و فیسبوک همه متعلق به فیس بوک هستند و از زیرساخت‌های مشترکی استفاده می‌کنند. احتمالا مشکل در این زیرساخت دلیل قطع واتساپ و اینستاگرام است.

هنوز شرکت‌های پشتیبانی‌کننده دلیل اختلال گسترده در اینستاگرام و واتساپ را اعلام نکرده‌اند. اما واتساپ در اطلاعیه‌ای که در توییتر منتشر کرده اعلام کرد: ما می دانیم برخی از افراد در حال حاضر با واتس‌اپ مشکل دارند. در تلاش هستیم تا همه چیز به حالت عادی برگردد و در اسرع وقت با به روز رسانی مشکل را برطرف می‌کنیم. از صبوری شما تشکر می کنیم!

در ابتدا تصور می‌شد اینستاگرام و واتساپ فقط در ایران قطع است اما کمی بعد مشخص شد اختلال این سه اپلیکیشن مخصوص کاربران ایران نیست و این اختلال جهانی است.

این مشکل درباره شبکه اجتماعی اینستاگرام هم وجود دارد. دسترسی به این شبکه هم ممکن نیست و کاربران امکان به اشتراک‌گذاری پست و دیدن پست‌های دیگران را ندارند.

فیس بوک “تغییر پیکربندی معیوب” را عامل قطعی شش ساعته ای اعلام کرد که روز دوشنبه دسترسی ۳.۵ میلیارد کاربر به شبکه های اجتماعی و سرویس‌های پیام رسان این شرکت شامل واتساپ، اینستاگرام و مسنجر را قطع کرد. این شرکت شبکه اجتماعی اعلام کرد هیچ فعالیت مخربی عامل تغییر پیکربندی خطایی که باعث قطع دسترسی شش ساعته به سرویس‌های این شرکت در روز دوشنبه شد، نبوده است. فیس بوک پیشتر مشخص نکرده بود آیا این تغییر پیکربندی از قبل برنامه ریزی شده بود یا فردی عامدانه در سرورهای این شرکت اختلال ایجاد کرده بود.

مارگرت وستاگر، رییس ضد انحصارطلبی اتحادیه اروپا اعلام کرد قطعی شش ساعته فیس بوک در روز دوشنبه تبعات اتکا به چند بازیگر بزرگ را نشان داد و ضرورت رقیبان بیشتر را بارز کرد.

این قطعی طولانی ترین قطعی رصد شده از سوی گروه مونیتورینگ وب داون دتکتور اعلام شده است.

پاول دروف موسس تلگرام

شمار زیادی از کاربران روز دوشنبه به اپلیکیشنهای رقیبی مانند توییتر و تیک تاک وارد شدند. چندین کارمند فیس بوک که مایل نبودند نامشان فاش شود، به رویترز گفتند معتقدند علت این قطعی یک اشتباه داخلی در نحوه هدایت ترافیک اینترنت به سیستمهای فیس بوک بوده است.

ارزش سهام فیسبوک در طی این قطعی نزدیک به ۵ درصد کاهش داشت که باعث از دست رفتن ۱۶ میلیارد دلاری ارزشش شد. همین ریزش، کاهش ۷ میلیارد دلاری ثروت شخصی مارک زاکربرگ را در پی داشت. این قطعی همچنین ضربه‌ای تقریبا ۱ میلیارد دلاری به اقتصاد جهانی وارد کرد.

«پاول دورف» در کانال تلگرام خود از عملکرد تیم فنی تلگرام در بازه زمانی که قطعی‌های گسترده‌ای برای کاربران سایر پلتفرم‌ها به وجود آمده بود ابراز خرسندی کرد و تاکید کرد که تلگرام در آن بازه زمانی بدون هیچگونه مشکلی به فعالیت خود ادامه می‌داد. هرچند برخی کاربران گزارش‌هایی از کندی تلگرام نیز مطرح کرده بودند. علت کندی نیز به این دلیل بوده که تعداد کاربران زیادی همزمان قصد باز کردن حساب کاربری و همچنین استفاده از تلگرام را داشته‌اند و این پلتفرم با ترافیک بالایی ربرو شده است.

تلگرام در سال ۲۰۱۳ کار خود را آغاز کرد و تقریبا ۵۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *