بازاریابی در واتساپ [100% رایگان بفروش]

عمومیدر
پرسشی که ذهن خیلی‌ها وجود دارد این است که چگونه می‌توانیم از واتساپ برای بازاریابی استفاده کنیم؟ بازاریابی در واتساپ برای کسب‌وکار من جواب می‌دهد و چه ریسک‌هایی در این مسیر  وجود دارد. در این مقاله می‌خواهیم تا حدود این ابهامات رو مرتفع کنیم.

مطمئنا در طول روز بارها کلمه واتساپ را شنیده اید و با آن آشنا هستید اما سوال اینجاست که بازاریابی واتساپ چه تاثیری در کسب و کار ما دارند؟ و بازاریابی در واتساپ (whatsapp Marketing) دقیقا به چه معناست؟

در طی سال های اخیر 85% روابط کسب و کارها با مشتریان به وسیله ی اینترنت بوده است، بخش بزرگی از این روابط از طریق برنامه های واتساپ و اینستاگرام ایجاد شده است. پیام رسان ها ابزاری هایی برای برقراری سریع ارتباط برندها با مشتریان، ارائه خدمات، و راهی برای افزایش فروش هستند.

بازاریابی واتساپی (whatsapp Marketing) چیست؟

به عبارت ساده، بازاریابی واتساپی استفاده از برنامه واتساپ برای برقراری ارتباط افراد با یکدیگر، ارتباط شرکت ها با کاربران، برندها با مشتریان بالفعل و بالقوه در زمان مشخص است.

هدف مشتریان از استفاده ی واتساپ یک شرکت اطلاع از آخرین پیشنهادات، محصولات فعلی، محصولات جدید یا اخبار برند مورد نظر می باشد. از سوی دیگر، مشتریان می خواهند از طریق واتساپ، پاسخ سوالات خود را در مورد خدمات و محصولات برند به طور مستقیم و در زمان مشخصی دریافت نمایند.

ارتباط از طریق واتساپ می تواند فرصتی جدید برای گفتگو میان مشتریان و برندها را فراهم آورد.

امروزه با پیشرفت فناوری و ارتباطات، روند استفاده از برنامه واتساپ روز به روز در حال افزایش است و به بخش جدایی ناپذیر از عادت های ارتباطی کاربران تلفن همراه تبدیل شده است. این پدیده در بیشتر کشورهای دنیا قابل مشاهده و در حال گسترش است. براساس تحقیقات بازاریابان اینترنتی بیش از 1.82 میلیارد نفر در سراسر جهان امروزه از این ابزارها استفاده می کنند.

توسعه و گسترش استفاده از پیام رسان واتساپ، مدیران بازاریابی را با فرصت ها و همچنین خطراتی مواجه می کند. مدیران بازاریابی برای رسیدن به مشتریان هدف خود باید از بازاریابی واتساپ در یک کانال ارتباطی درست بدون ایجاد مزاحمت برای کاربران استفاده نمایند.

برنامه واتساپ میتوانند امکان برقراری ارتباط برندها با مشتریان و مشتریان با برندها، را بدون محدودیت زمانی و مکانی فراهم نمایند. به بیان دیگر برنامه واتساپ عاملی مهم برای گسترش روابط بیزینس ها با مشتریان است.

دلایل بهتر بودن بازاریابی در واتساپ نسبت به بازاریابی پیامکی چیست؟

بازاریابی واتساپی

این رایگان است در حالی که پیامک نیست.

ارائه دهندگان خدمات پیامکی در ایران هنگام ارسال پیامک به ازای هر پیامک هزینه می گیرند. این امر هزینه استفاده از پیامک را نسبت به واتساپ افزایش می دهد.

پیام های بین المللی در ایران گران است. بارگیری و استفاده از واتساپ برای پیام رسانی در زمانی که در کشور هستند ، مقرون به صرفه است.

روی رمزگذاری سر به سر کار می کند. این بدان معناست که واتساپ حتی زمانی که در حال ارسال پیام از طریق یک شبکه عمومی یا WI-Fi رایگان هستید ایمن است.

هنگام ارسال پیام از طریق واتساپ ، حریم خصوصی کاربر تضمین می شود.

واتساپ بیش از ۱۶۰ کاراکتر را مجاز می داند که آستانه معمول برای پیامک های معمولی است. همچنین به کاربران این امکان را می دهد تا محتوای دیگری مانند پیام های ویدئویی و صوتی را ارسال کنند.

واتساپ پیام رسانی گروهی را فعال می کند و دارای ویژگی های تجاری است. این یک نمایش موضوعی از تمام پیام های انبوهی است که برای گروهی از گیرندگان ارسال می کنید.

شرکت واتساپر خدمات ارسال پیام گروهی را برای شما فراهم آورده است و شما به راحتی می توانید پیام های خود را بدون دردسر و محدودیت ارسال نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *