آیا امکان هک واتساپ وجود دارد؟ [5 روش افزایش امنیت]

ترفند واتساپ, عمومیدر

واتساپ یکی از سکوی‌های پیام‌رسانی خصوصی است که میلیون‌ها نفر از آن استفاده می‌کنند اما در عین حال می‌تواند سکویی برای کلاهبرداران فضای مجازی باشد.

یکی از ترفندهای مجرمانه و شایع اینترنتی، نصب برنامه پیام رسان مجازی یا فعال سازی فرآیند بازیابی رمز اصلی بر اساس شماره موبایل یا نام کاربری اکانت شبکه اجتماعی مجازی دیگران است.

واتساپ را می توان به جرات از مهم ترین و محبوب ترین پیام رسان های جهان دانست.

آیا امکان هک واتساپ وجود دارد؟

آیا امکان هک واتساپ وجود دارد؟

پیش از پاسخ به این سوال پیشنهاد میکنیم تا مقاله ای که با عنوان آموزش هک واتساپ + ۰ تا ۱۰۰ بررسی تمام نرم افزار های هک در سایت ما منتشر شده است را مطالعه نمایید.

هک واتساپ یکی از موضوعاتی است که در این سال ها بسیاری از افراد را نگران کرده است. بسیاری از افراد نیز به دلایل مختلف مثل کنترل رفتار فرزندان در فضای مجازی به دنبال روش های هک واتساپ از راه دور هستند و می خواهند نسبت به هک کردن واتساپ دیگران اقدام کنند. 

هک واتساپ به شیوه های مختلفی انجام می شود، هک کردن این اپلیکشین در واقع به این معنی است که شخص هکر بتواند به سرورهای اصلی این پیام رسان نفوذ کرد و از این طریق به اطلاعاتی که در اکانت واتساپ شخص موردنظر وجود دارد، دسترسی پیدا کند. نکته اینجاست که معمولا امنیت پیام رسان ها از طرف سرور به شدت بالاست و به خوبی از اطلاعات و سرورهای خود محافظت می کند و این مهم امکان هک شدن را به حداقل رسانده است.

اگر کسی بتواند سرور واتساپ را هک کند، این امکان وجود دارد که بتواند به اطلاعات تمام کاربرانی که از واتساپ استفاده می کنند دست یابد. ولی همانطور که گفته شد، امنیت واتساپ و سرور آن بسیار بالا است و تا به حال شخصی نبوده که بتواند از این روش به اکانت واتساپ کاربران نفوذ کند و به اطلاعات آن ها دسترسی پیدا کند.

چگونه بفهمیم واتساپ ما هک شده است؟

همانطور که می دانیم مسنجر واتساپ محبوب ترین برنامه پیام رسانی برای گوشی های هوشمند و رایانه های شخصی است. میلیون ها کاربر روزانه از این برنامه برای مکالمات آنلاین استفاده می کنند. این همچنین بدان معنی است که روزانه تعداد زیادی تلاش برای هک کردن انجام می شود. همه فکر می کنند چگونه چت های واتساپ خود را تضمین کنند. در این گزارش به مواردی که منجر به هک یا جاسوسی از طریق واتساپ می شود، اشاره خواهد شد.

دمای گوشی هوشمند

اغلب اوقات ، برنامه های قوی که در پس زمینه تلفن اجرا می شود باعث گرم شدن گوشی شده که و مطمئناً این می تواند باعث جاسوسی شود.

افزایش مصرف باتری

اگر باتری گوشی هوشمند فقط با رها کردن آن روی داده های تلفن همراه یا وای فای خیلی سریع تخلیه شود ، احتمال وجود یک نرم افزار جاسوسی بدون اطلاع در تلفن هوشمند وجود دارد.

واتساپ وب

یکی از ویژگیهای واتساپ این است که به حساب واتساپ در رایانه می توان دسترسی یافت که این ویژگی امکان هک شدن این برنامه را فراهم می کند افراد می توانند کد QR را از طریق تلفن همراه اسکن کرده سپس به راحتی در زمان واقعی به حساب واتساپ بر روی رایانه دسترسی یابند. همچنین با استفاده از این برنامه با نام “Whatscan For WhatsApp Web” به حساب Whatsapp در تلفن همراه نیز می توان، دسترسی یافت. این برنامه کمک می کند تا به حساب واتساپ در چندین تلفن هوشمند دسترسی یافت چرا که فقط کافی است کد QR از حساب واتساپ اصلی اسکن شود.

براین اساس کارشناسان پلیس فتا همواره توصیه می کنند برای ورود به سیستم، واتساپ را از حساب اصلی Whatsapp خود بررسی کرده و چنانچه دستگاه غیرمجاز را در آنجا یافتید فقط تمام دستگاه‌های غیرمجاز را از واتساپ وب حذف کنید. با حذف همه دستگاه ها می توانید از این هک واتساپ محافظت کنید.

استخراج پیام ها

هکرها از این تکنیک برای کپی کردن پیام های واتساپ از دستگاه و ایمیل خود در شناسه ایمیل دیگر استفاده می کنند. آنها می توانند با کپی کردن برخی از فایلها از پوشه واتساپ ، همه پیام های واتساپ شما را به راحتی بخوانند.

به گفته کارشناسان فتا در این شرایط باید از برنامه Locker در واتساپ و تلفن خود استفاده کنید. با استفاده از قفل برنامه می توانید هر برنامه یا تلفن را قفل کنید. بنابراین وقتی هکر سعی خواهد کرد که پرونده های ذخیره شده را از My Files کپی کند، ابتدا باید تلفن شما را که قبلا توسط شما قفل شده است را باز کند که در این صورت دسترسی نخواهد داشت.

برنامه های جاسوسی

هر فردی با استفاده از برنامه های جاسوسی می تواند تلفن و واتس‌اپ شما را به راحتی هک کند. براین اساس باید همیشه بررسی کنید که آیا برنامه ناشناخته ای روی تلفن شما ذخیره شده است یا نه. واتس‌اپ اکنون ویژگی تأیید صحت دو مرحله را فعال کرده است. واتس‌اپ همانطور که می دانیم بسیار محبوب است اما هکرها نیز هر روز تلاش می کنند تا نقطه ضعف خود را بدست آورند. بنابراین شما باید هنگام استفاده از واتساپ بیشتر آگاه باشید.

روش های ایمن سازی واتساپ

Whatsapp را قفل کنید

 ویژگی صفحه نمایش قفل دستگاه برای محافظت از واتساپ کافی نیست. بنابراین برای امنیت بیشتر باید واتس‌اپ خود را قفل کنید. Whatsapp هیچ حالت قفل را ارائه نمی دهد بنابراین شما باید برای قفل کردن Whatsapp برنامه های جانبی را نصب کنید تا از هک شدن چت های واتساپ جلوگیری کنید.

تلفن خود را با کسی به اشتراک نگذارید

نباید تلفن خود را با افراد غریبه به اشتراک بگذارید زیرا هر کسی می تواند یک برنامه را در تلفن همراه شما نصب کند تا داده های تلفن همراه یا واتساپ شما را هک کند.

برنامه ها را از منابع غیرمجاز یا ناشناخته نصب نکنید

 همیشه برنامه ها را از فروشگاه بازی Google نصب کنید. لطفاً قبل از نصب بر روی تلفن خود ، جزئیات برنامه نویس ، رتبه بندی ، بررسی هر برنامه را بررسی کنید.

از وای فای ناشناس یا رایگان استفاده نکنید

 نباید از وای فای ناشناخته یا عمومی استفاده کنید زیرا هر کسی می تواند با استفاده از اتصال وای فای به راحتی اطلاعات تلفن همراه شما را هک کند.

همیشه از واتساپ خارج شوید

 وقتی در هر دستگاهی در واتساپ وارد شدید باید از آن دستگاه خارج شوید.

چگونه می توان حریم خصوصی واتساپ را افزایش داد؟

سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ  به شهروندان هشدار داد تا مراقب تماس و پیام های جعلی در واتساپ باشند.

وی اضافه کرد: چنانچه کاربران اصول امنیتی را رعایت کنند، هیچ‌گاه در دام مجرمان سایبری گرفتار نمی‌شوند. روش‌های کلاهبرداری بسیاری در شبکه‌های اجتماعی رواج پیدا کرده و از زمانی که این برنامه‌ها با افزایش استفاده مواجه شدند، کلاهبرداری‌ها نیز در آنها گسترش یافته که لازم است شهروندان نیز سطح سواد رسانه ای خود را بالا ببرند و هوشیاری لازم را در زمان استفاده از این فضا داشته باشند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس  www.Cyberpolice.ir  گزارش کنند.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *