3 قابلیت بولد، کج و رو خط دار کردن متن در واتساپ

ترفند واتساپدر

بولد، کج و رو خط دار کردن متن در واتساپ به دلیل امکانات گسترده میلیون ها کاربر را به خود جذب کرده است که این امکانات در حوزه های پیام رسانی، تماس اینترنتی و مرور کردن به صورت کاملاً استاندارد طراحی شده است. علاوه بر تمام این ها ، واتساپ همواره به فکر رابط کاربری خود نیز بوده و در این زمینه از عرضه ی هیچگونه قابلیت کاربردی و رایجی خودداری نکرده است.

بولد، کج و رو خط دار کردن متن در واتساپ

یکی از مهم ترین این قابلیت ها که در بسیاری از پیام رسان های مشهور هم دیده نمی شود امکان فرمت دادن به متون است. یعنی شما قادر خواهید بود به درشت کردن (Bold)، کج کردن(Italic) و رو خط دار کردن (Strikethrough) متن های پیام خود بپردازید.

روش مشترک در اندروید و آی او اس برای بولد، کج و رو خط دار کردن متن در واتساپ

در هر دو نسخه ی اندروید و آی او اس می توانید با استفاده از روش زیر که استفاده از کاراکتری خاص در دو طرف پیام هایتان است به بولد، ایتالیک و رو خط دار کردن متون آنها بپردازید :

– تایپ یک خط زیرین (_) در دو طرف واژه یا متن موردنظر خود برای کج (Italic) کردن آن. به عنوان مثال _word_

– تایپ یک ستاره (*) در دو طرف واژه یا متن موردنظر خود برای درشت (Bold) کردن آن. به عنوان مثال *word*

– تایپ یک تیلد (~) در دو طرف واژه یا متن موردنظر خود برای رو خط دار (Cross out یا Strikethrough) آن. به عنوان مثال ~word~

3 قابلیت بولد، کج و رو خط دار کردن متن در واتساپ

توجه داشته باشید که در واتساپ آیفون این فرمت ها تنها پس از ارسال پیام به نمایش در می آیند اما در نسخه ی اندرویدی می توانید در همان لحظه تغییرات صورت گرفته را مشاهده کنید.

روش اختصاصی برای اندروید

در واتساپ اندروید یک گزینه ی بیشتر برای فرمت دهی به متن نیز در اختیار دارید که به منظور ثابت کردن عرض آن یا به اصطلاح Monospacing استفاده می شود. برای این کار کافیست سه علامت (`) را در دو طرف واژه یا متن خود تایپ کنید و تغییرات صورت گرفته را مشاهده نمایید.

و همچنین می توانید تمام این کارها را بدون تایپ کاراکترهای خاص و از طریق منوی متون اندروید نیز اجرایی کنید. بدین منظور بر روی واژه ی موردنظر خود یک ضربه ی طولانی زده و بر روی علامت سه نقطه ضربه بزنید. حال با استفاده از گزینه های موجود در منو می توانید به بولد، مورب و رو خط دار کردن مستقیم واژه ی مربوطه بپردازید.

3 قابلیت بولد، کج و رو خط دار کردن متن در واتساپ 3 قابلیت بولد، کج و رو خط دار کردن متن در واتساپ 3 قابلیت بولد، کج و رو خط دار کردن متن در واتساپ 3 قابلیت بولد، کج و رو خط دار کردن متن در واتساپ

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *