آموزش بازاریابی و جذب مشتری از طریق واتساپ [100% تضمینی]

عمومیدر

در مقاله قبل، درباره استخراج شماره موبایل از سایت و اهمیت بکارگیری آن در توسعه کسب و کار صحبت کردیم. به همین منظور ابتدا باید موارد زیر را مدنظر قرار دهید:

  • پلتفرم را باید باتوجه به هدف ها و نوع کسب و کارتان انتخاب کنید.
  • اهداف شما از انجام بازاریابی رسانه های اجتماعی باید بطور دقیق مشخص گردد.
  • میزان پول و هزینه ای که قصد دارید برای آن سرمایه گذاری کنید باید قبل از شروع کار تعیین شود.
  • باید بدانید مشتریان شما چه کسانی هستند. 

بنابراین، پیش از اجرای بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی نیاز به انجام بررسی و تحقیقات خواهید داشت. برای مثال در یکی از بررسی ها شما باید به این نتیجه برسید که فعالیت مشتریان و مخاطبان شما در کدام شبکه های اجتماعی بیش از سایرین است. در ادامه رسانه ی واتساپ را که در ایران خیلی مورد استفاده قرار می گیرد و چگونگی انجام تبلیغات توسط این پلتفرم را بررسی می کنیم

سه روش اساسی برای به اشتراک گذاشتن پیام ها، عکس ها و فیلم ها با استفاده از واتساپ وجود دارد.

چت خصوصی: مانند سایر برنامه های پیام رسان، می توانید مستقیماً با کاربر دیگری که در لیست مخاطبین تلفن شما است چت کنید. همچنین می توانید با آن ها تماس صوتی یا ویدیویی بگیرید، یا حتی وویس ضبط کنید تا برای آن ها ارسال شود.

ارسال گروهی: هنگامی که شما به یک لیست از مخاطبان خود به صورت دسته جمعی پیام ارسال می کنید، این پیام به هرکسی در لیست ارسال می شود که شماره شما را در دفترچه تلفن خود ذخیره کرده باشد. آن ها پیام را به عنوان یک پیام عادی مشاهده خواهند کرد. اگر آن ها پاسخ دهند، به عنوان یک پیام عادی و تک به تک در صفحه چت های شما ظاهر می شود و پاسخ آن ها برای شخص دیگری در آن لیست ارسال نمی شود. این لیست به 256 مخاطب محدود می شود.

گروه ها: گپ های گروهی به شما امکان می دهد همزمان به 256 نفر پیام دهید، پیام ها، عکس ها و فیلم ها را به اشتراک بگذارید. همه افراد در چت گروهی می توانند در این گفتگو شرکت کنند و همچنین پاسخ های دیگران را مشاهده کنند.

چرا باید از واتساپ برای بیزنس و بازاریابی خود استفاده کنید؟

بهترین دلیل استفاده از واتساپ برای بازاریابی این است که احتمالاً بسیاری از مشتریان شما از آن استفاده می کنند. هر روز بیش از 60 میلیارد پیام از طریق واتس اپ ارسال می شود.

در کمال تعجب کاربران واتساپ و سرویس های مشابه مایل به تعامل با مشاغل هستند. طبق نظرسنجی پیام رسانی فیس بوک، 67 درصد از کاربران برنامه پیام رسان تلفن همراه اظهار داشتند که انتظار دارند در طی دو سال آینده بیشتر از چت برای برقراری ارتباط با مشاغل استفاده کنند. علاوه بر این 53 درصد از پاسخ دهندگان می گویند که احتمال بیشتری وجود دارد تا از کسب و کاری که می توانند به طور مستقیم به آن ها پیام دهند، خرید کنند.

اگر مشتریان هدف شما جوان هستند، به راحتی احتمال استفاده از برنامه های پیام رسان برای ارتباطات روزمره را دارند. مطالعه انجام شده توسط مرکز تحقیقات Pew نشان می دهد که 42 درصد دارندگان تلفن های هوشمند بین 18 تا 29 سال از برنامه های پیام رسان مانند WhatsApp استفاده می کنند، در حالی که تنها 19 درصد دارندگان تلفن های هوشمند 50 سال یا بیشتر، از این برنامه استفاده می کنند.

به علاوه برنامه های پیام رسان مانند WhatsApp دارای میزان تعامل باور نکردنی هستند: 98 درصد از پیام های تلفن همراه باز و خوانده می شوند، در حالی که 90 درصد از آن ها ظرف سه ثانیه پس از دریافت باز می شوند.

WhatsApp در حال حاضر ممکن است یک روش اصلی برای مخاطبان شما برای به اشتراک گذاشتن محتوا از طریق dark social باشد – اصطلاحی برای توصیف هنگامی که افراد پیام خود را از طریق ایمیل یا برنامه های چت مانند WhatsApp به اشتراک می گذارند، در مقایسه با شبکه های عمومی مانند Facebook.

در حقیقت اکثر قریب به اتفاق اشتراک گذاری آنلاین -84 درصد- اکنون در کانال های خصوصی مانند برنامه های پیام رسانی انجام می شود، بنابراین حتی اگر از WhatsApp برای بازاریابی تجارت خود استفاده نمی کنید، احتمالاً مشتریان هدف شما از آن استفاده می کنند تا محتوای شما را دنبال کنند.

 

راهکار-نکات-بازاریابی-واتساپ

 

راهکارها و نکات بازاریابی واتساپ

از آنجا که واتساپ فضای تبلیغاتی یا ویژگی خاصی برای تجارت ندارد (هنوز)، شما باید در رویکرد بازاریابی خود نوآور باشید.

در حالی که WhatsApp از لحاظ دسترسی و ویژگی های متفاوت از سایر برنامه های پیام رسان جلو تر است، مهم است که استراتژی WhatsApp خود را در کنار استراتژی بازاریابی برنامه پیام رسانی کلی خود توسعه دهید.

در هنگام تدوین استراتژی بازاریابی WhatsApp محدودیت هایی وجود دارد که باید آن ها را رفع کنید. اول از همه چیزی به عنوان حساب کاربری وجود ندارد، بنابراین اگر قصد راه اندازی یک اکانت برای نام تجاری خود را دارید، باید بدانید که با همان محدودیت های هر کاربر دیگر روبرو می شوید.

از آنجا که هر حساب WhatsApp مستقیماً به یک شماره تلفن همراه متصل است و شما فقط می توانید با حداکثر 256 کاربر واتس اپ به طور هم زمان پیام ارسال کنید، گزینه خوبی برای بازاریابی در مقیاس گسترده، یک به چند نیست. بنابراین وقتی از محدودیت های آن به نفع خود استفاده می کنید، شانس موفقیت شما بیشتر است.

به یاد داشته باشید که مانند سایر سرویس های پیام رسان تلفن همراه، بخشی از قدرت WhatsApp این است که به تلفن های ما متصل است که به نظر می رسد بیشتر از رایانه ها شخصی تر هستند، زیرا همیشه همراه ما هستند. بنابراین هر کمپین بازاریابی که برپا می کنید باید جنبه شخصی را منعکس کند (و به آن احترام بگذاریم). این جایی است که مصرف کنندگان با دوستان خود ارتباط برقرار می کنند، بنابراین اعتماد و خلاقیت کلیدی است.

ابزار بازاریابی واتساپ

واتساپ یک برنامه کسب و کار را راه اندازی کرده است که به گفته آن ها “با در نظر گرفتن صاحبان مشاغل کوچک ساخته شده است.” دانلود این برنامه رایگان است و در حال حاضر فقط برای دستگاه های اندروید در دسترس است. این امکان را برای مشاغل فراهم می کند تا با استفاده از ابزاری برای خودکارسازی، مرتب سازی و پاسخ سریع به پیام ها، به راحتی با مشتریان تعامل داشته باشند.

به عنوان مثال می توانید پیام هایی را که مرتباً ارسال می کنید ذخیره کرده و مجدداً استفاده کنید و از گزینه “پاسخ های سریع” برای پاسخگویی موثر تر به سوالات متداول استفاده کنید. همچنین درصورتی که قادر به پاسخگویی فوری نباشید، می توانید یک پیام دور تنظیم کنید تا مشتریان شما بدانند چه زمانی انتظار پاسخ را دارند. همچنین یک پیام تبریک می تواند تنظیم شود که از مشتری در تجارت شما استقبال کند.

از آنجا که WhatsApp هنوز هیچ ابزار تجاری یا API ارائه نمی دهد، کمپین های هدفمند در مقیاس کوچک مانند مثال های بالا بهترین استراتژی هستند.

برای شروع تعامل با افراد، باید از آن ها بخواهید شماره خود را به لیست مخاطبین تلفن شما اضافه کنند. WhatsApp راهی برای افزودن لینک کلیک ورود به گروه به وب سایت، امضای ایمیل یا صفحات رسانه های اجتماعی شما فراهم می کند که شروع مکالمه با نام تجاری شما را برای افراد آسان می کند.

به خاطر داشته باشید که در این پیام رسان انتظار پاسخ های فوری وجود دارد، بنابراین مطمئن شوید که منابعی را برای مدیریت گروه ها در اختیار دارید.

در حالی که واتس اپ به اندازه فیس بوک مسنجر از نظر ویژگی برای بازاریابی غنی نیست، اما در حال حرکت به آن سمت است. بازاریاب هایی که کمپین هایی را ایجاد می کنند که با ویژگی های منحصر به فرد واتس اپ کار می کند -نه مخالف آن ها- از یک مزیت برخوردار هستند.

رسانه های اجتماعی سریع حرکت می کنند و همگام با میزان تغییرات -سیستم عامل های جدید و تغییر بهترین روش ها- موفقیت در آن ها می تواند سخت باشد.

چگونه پیام تبلیغاتی با واتساپ ارسال کنیم؟

اگر مایل هستید تا تبلیغات خود را از طریق واتساپ انجام دهید؛ تنها کافی است در کادر پایین مشخصات خود را وارد کنید تا با شما تماس بگیریم یا با شماره ۰۹۱۱۶۴۲۰۳۱۹ تماس بگیرید

ما فهرستی از شماره تلفن افراد مختلف را در اختیار شما قرار می دهد که بانک شماره نام داشته و بر اساس محل سکونت، شغل، سن، جنسیت و موارد دیگر تفکیک شده است. این جداسازی به کسب و کارها کمک می کند تا پیام واتساپی خود را به صورت اختصاصی و هدفمند ارسال کنند.

 

درخواست مشاوره رایگان
بازاریابی و تبلیغات واتساپ

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *